Symantec a recunoscut ceea ce utilizatorii stiau de multa vreme: antivirusul companiei este „mort” si „dispus sa dea gres”, acestea fiind cuvintele folosite intr-un raport public.
Declinul celor de la Symantec, si am spune ca nu doar despre ei este vorba, a inceput din clipa in care companii ca Juniper Networks sau Fire Eye au ales o alta abordare a problemei securitatii sistemelor. In loc sa scaneze fisierele socotite un potential pericol, noile produse s-au concentrat pe detectarea, minimizarea si izolarea problemelor pe care le-ar putea pune acestea utilizatorilor.
Antivirus și alte produse care rulează pe dispozitive individuale reprezintă încă pentru mai mult de 40% din veniturile totale ale companiei . Servicii cibernetice specializate pentru întreprinderi reprezintă mai puțin de o cincime din venituri și de a genera marje de profit mai mici . Ar fi imposibil , dacă nu imposibil , să vândă astfel de servicii consumatorilor individuali .
Toate acestea in timp ce Symantec s-a indepartat serios de realitatea zilei de azi. Suita de securitate pusa la dispozitie ingloba inca un manager de parole si coduri care incercau sa detecteze emailurile sau link-urile ce puteau fi o amenintare. Algoritmii de detectare se straduiau sa descopere amenintari chiar si acolo unde acestea nu existau. Iar competitia devenise din ce in ce mai serioasa pe o piata in care lucrurile se miscau rapid si din punct de vedere al consumului de resurse.
In clipa de fata Symantec lucreaza la propriul raspuns destinat companiilor care au fost atacate, iar in 6 luni se planuieste punerea la punct a unor informari care sa ajute clientul sa inteleaga cu ce amenintari are de-a face.
Sursa: Ars Technica